KONTRAKT ŚWIETLICOWY CZYLI KODEKS ZACHOWAŃ ( ŚWIETLICA KLAS ,,1'')

    KONTRAKT ŚWIETLICOWY CZYLI KODEKS ZACHOWAŃ

    Na dzisiejszych zajęciach dzieci miały okazję poznać kodeks poprawnego zachowywania się w świetlicy szkolnej. Wspólnie podpisały się pod naszym kontraktem świetlicowym i obiecały go przestrzegać.

                                                        KODEKS ZACHOWAŃ
   

1.Aktywnie uczestniczymy we wszystkich zajęciach, pracach porządkowych

   i zajęciach samoobsługowych.

2.Zgłaszamy wychowawcy grupy każde swoje przyjście oraz odejście.

3.Nie wychodzimy z sali świetlicowej bez pozwolenia wychowawcy i

   nie oddalamy się od grupy w czasie spacerów oraz zabaw na podwórku

   szkolnym.

4.Przestrzegamy zasad kulturalnego zachowania: jesteśmy grzeczni, mili,

   uprzejmi wobec nauczycieli, pracowników szkoły  oraz kolegów.

5.Używamy zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia,

   proszę, dziękuję, przepraszam.

6.Dbamy o bezpieczeństwo swoje i kolegów w czasie zabawy, zajęć i nauki

   w świetlicy oraz na podwórku szkolnym i placu  zabaw.

7.Informujemy wychowawcę natychmiast, gdy zdarzy się coś niepokojącego.

8.Staramy się zachować ciszę w czasie przeznaczonym na naukę oraz

   podczas zajęć świetlicowych.

9.Słuchamy uważnie próśb i poleceń wychowawcy. Gdy nauczyciel mówi,

   słuchamy. Gdy chcemy zabrać głos, podnosimy rękę.

10.Odpowiadamy za to, co zrobiliśmy i powiedzieliśmy -przyznajemy się do

  popełnionych błędów.

11.Pomagamy sobie nawzajem. Obowiązuje nas koleżeńskość i dobry humor,

  aby było nam razem wesoło i przyjemnie.

12.Troszczymy się o wygląd Świetlicy. Po zabawie czy zajęciach,

    cała grupa odpowiada za porządek.

13.Szanujemy zabawki, książki, gry, znajdujące się w świetlicy oraz

    dekorację, wystrój sali, kwiaty.



                                











                                                                                                            

Komentarze

,,Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki."(Glenn Doman)